aSsAlAmMuAlAiKuM.....

aSsAlAmMuAlAiKuM.....

Followers

Wednesday, June 23, 2010

~ tEa TiMe ~

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...


Petang semalam..dalam masa menunggu hubby blek keje...sempatlah siapkan minum petang....simple jer minum2 petang nih, yg penting ada teh O dan sprinkle potatoes dan keropok yg dibeli dari kawan yg blek kg ke Terengganu cuti sekolah lepas.

Orang kata minum petang ni lah masa yang paling best sebab..selalunyer, anak-anakku akan bermain diluar rumah sambil ku dan hubby bersembang dan bercerita tentang apa yang berlalu seharian ditempat keje memasing..Kadang2 tu kan..mcm berebut2 nak citer. Selalunya hubby akan cakap..hari nih ada good news and bad news..mana nak tau dulu..cam gitulah lebih kurang kalau memasing ada citer..

Teringat masa arwah mak dan ayah dulu masih ada..minum petang nih mcm satu kewajiban..at least, ada biskut kering pun jadiklah. And yg paling bestnyer..kat depan umah kat kg tuh ada kolam ikan yang ayah buat..tepi kolam tulah ada 2 buah kerusi yang spesel untuk mereka berdua minum2 kala petang.

Bestkan kalau perkara2 macam nih kita tradisikan sebab ianya akan mengeratkan lagi rasa kasih sayang antara suami isteri serta anak-anak...Wallahuaalam.

Okay...cerita seterusnya, berbalik kepada kes meng'henglish'kan rumah yang x seberapa nih...ada larr beberapa barang yg baru dibeli dari kengkwn bloggers...contohnyer mcm kat bawah nih..sapa x tau sapa yang hasilkan nih..tgk 'pesen' pun dah tau kan...hasil tangan Affeen kiter..sesaja tempah ngan Affeen untuk meriahkan lagi dapur yg x meriah2 tuh..halus hasiltangan Affeen nih...thanks Affeen..


Yang nih plak plate and saucers yg beli dari LindaSmallCottage dulu...dah gantung dah. Yang atas 2 bijik tuh beli kat Romantika, Melaka.


Ini barang baru sampai tadi...order dari ZazaLimiey. Cantek rupanya pinggan nih dan besar saiznya...sebesar saiz pinggan makan omputih tuh.. tujuan sebenar beli nak menemankan pinggan sebijik yang ku beli masa gi UK dulu...rupanya x sama saiz tp x kesah yang penting cantik dan berbaloi ngan reganya. Zaza, memang padanlah ngan reganya. Akak punya tuh kecik sket..tapi bestlah..TQVM Zaza.




Ini pinggan ku dari carboot sale kat UK dulu..


Oklah friends...masa pun dah cukup...tiba time nak amek anak dari kelas KAFA. Semoga semua kengkawan sentiasa berbahagia bersama keluarga memasing...dipermudahkan Allah dalam semua urusan..INSYAALLAH.




2 comments:

  1. waahhh i like tea time.. sebulan ni, memang tea time perasa strawberry beli dari CH dulu tu laa..

    ReplyDelete
  2. wAAHHH...strawberry tea!!! shedap tuh...tapinyer anak2 saya x minat rasa strawberry dlm teh...kang langsung x diminumnyer..rsnya taun2 dulu pnya teh stawberi tu pun ada tersimpan lg..

    ReplyDelete