aSsAlAmMuAlAiKuM.....

aSsAlAmMuAlAiKuM.....

Followers

Thursday, June 17, 2010

Catatan Perjalanan...(Part 2)




Salam semua...tengokkan gambar kat atas ni jer u olls dah tahu sambungan perjalanan percutian Ayu sekeluargakan...Kami menaiki Cameron Highlands ni melalui jalan Simpang Pulai, Gopeng sebab perjalanan ikut sini agak landai dan tidak pening kepala...tambahan pulak view kat sini lebih cantek dan redup..(suggestion to anybody yg bercadang nk naik ke sana...)



tengoklah viewnya yang berkabus nih....hemmm, best..best..

Tapi pergi kali ni agak sibuk sikit sebab ramai sangat orang yg datang ke sana...smpai traffic jam mcm kat KL....hanya kerana ramai orang singgah tmpat2 nak beli sayur-sayuran..


Di sana kami menginap di Brinchang, kali nih memang Ayu dah booked hotel awal sebab dah tahu mana2 hotel yg kami nak singgah...



Ku di tepi bangunan hotel tempat menginap...

Kami memilih Brinchang sebab kat situ senang nak cari tempat makan dan dekat ngan pasar malam..tapi kali ni mcm dah x berapa best sbb tempat tuh dah mcm sibuk sangat dan rasa agak panas sket...next time nak cari hotel kat Tanah Rata lg bagus sbb masih kurang tercemar..

Hah...sapa2 yang gila kat strawberries...nilah tempat nya...naik juling mata nengok pelbagai jenis barang yang berasaskan strawberries...seb baik anak2 x minat sangat..




Seterusnya, dikebun strawberries....berposing... plucking....tasting...buying....



dan yang paling best...strawberries chocolates..yummy!yummy!...


At last, sebelum meneruskan perjalanan...kami singgah ke ladang teh, otw turun ke bawah...


beautiful scenery...



Gelagat anak-anakku...
Next, maybe after 4..5 yrs baru lah naik semula sbb hubby kata dah jemu lah pulak...macam dah xde tmpat lain nak gi..

Oklah, itulah antara catatan perjalanan Ayu sekeluarga bercuti selama 4 hari 3 malam bermula dari balik ke rumah emak di Teluk Intan, terus Ipoh...Taiping, then balik semula ke Kuala Kangsar, Cameron Highlands...dan klu u olls nak tau...kami balik ikut jalan Kuala Lipis..Bentong..Kuala Lumpur dan seterusnya ke little cottage kesayanganku di Seremban..he..he..
Till then...jumpa lagi di lain n3....HAVE A NICE DAY!!

2 comments:

  1. wah,bestnyer..sy pernah ke sana sekali je, masa dolu-dolu, masa single..

    ReplyDelete
  2. Salam. Bila naik ke CH ni? saya pun baru ke sana hujung minggu lepas. tapi ikut jalan baru dari Raub ke Sg. Koyan ke Pos Betau dan sampai ke Ringlet. sampai dalam keadaan hujan renyai kadangkala lebat.. bila petang je, kabus tebal.. syok, ada asap keluar dari mulut..

    ReplyDelete